Sunday, August 29, 2010

Adik Beradik Sepakat Ceriakan Pasukan Negara

Stage one celebrations (l-r): Joel Pearson (2nd,Genesys Wealth Advisers), Stuart Shaw (1st,Drapac Porsche), and Harrif Saleh (3rd,Malaysian National Team).


Update - Tour of The Murray River 2010






Janji mereka dilaksana dengan sempurna hasil kerjasama antara pasukan. Ini adalah koleksi pertama dan pelumba berjanji untuk menghadiahkan kejayaan untuk peringkat seterusnya. Kekekuatan yang hadir adalah usaha percubaan demi percubaan yang kini dilihat mereka telah mula menerima keadaan cuaca sekitar. pemakanan, cara dan rentak kelajuan pelumba tempatan Australia.

Cuaca yang cantik memudahkan pergerakan oleh mereka dengan aksi-aksi yang pasti mengerunkan pelumba dan club tempatan Austalia. Hebat sekali. dan Pelumba Negara Malaysia mengganas untuk peringkat pertama dengan kedudukan tempat ketiga (Hariff Salleh) dan keempat (Zamri Salleh) setelah berhempas pulas pada keseluruhan jarak 154.5km. Mereka telah melalui 9 zon pecutan di pertengahan dan tiga pendakian.

Kemalangan besar permulaan antara 25km pertama telah membabitkan pelumba junior negara Al-Ghazali yang mengakibatkan basikal beliau hampir rosak teruk serta mendapat kecederaan di lutut dan kulit jari sedikit terkoyak. Walaubagaimanapun, beliau berjaya menghabiskan perlumbaan dalam kelompok besar dengan mengunakan basikal simpanan.

Riders from the Malaysian National Team observe a vintage car pass by in Echuca before the start to stage one.

Hariff di tabal untuk menyarung Leader jersey untuk U21 dan pelumba sensasi Ahmad Fallanie Ali di tabal penyarung jersey untuk pelumba paling Agresif peringkat pertama.

Ahmad Fakhrullah dengan bonus 2 saat untuk intermediate sprint. Esok peringkat kedua 25.5km circuit dengan 30 pusingan (11 pecutan) dan peringkat ketiga di sebelah petang sejauh 99.8km dengan 7 zon pecutan pertengahan. Sama-samalah kita semua berdoa kejayan mereka dalam memartabatkan lagi sukan berbasikal Negara Malaysia dalam acara lebuhraya khususnya setelah acara trek berada dalam status kelas dunia. Terima kasih.


General classification
# Rider Name (Country) Team Result
1 Stuart Shaw (Aus) Drapac Professional Cycling 3:32:15
2 Joel Pearson (Aus) Genesys Wealth Advisers 0:00:05
3 Harrif Saleh (Mas) Malaysian National Team 0:00:09
4 Zamri Saleh (Mas) Malaysian National Team 0:00:10
5 Michael Phelan (Aus) Drapac Professional Cycling 0:00:11


Tahniah. Maju Maju Maju !

No comments: