Thursday, October 15, 2009

Loh Sea Keong tunjuk taring setelah digugurkan



Prestasi pelumba itu dipuji jurulatih ketika ujian di Putrajaya

LOH Sea Keong dan Ahmad Fallanie Ali berjaya mempamerkan kayuhan cemerlang dalam ujian pemilihan skuad berbasikal lebuh raya Sukan Sea yang diadakan di Putrajaya, Ahad lalu - sekali gus memastikan tempat mutlak dalam skuad kebangsaan.

Jurulatih skuad lebuh raya negara, Jamaluddin Omar berkata, dia berpuas hati dengan prestasi pelumba pada ujian berkenaan yang membabitkan jarak perlumbaan 154 kilometer.

"Purata kelajuan pelumba mencapai 40.6 km sejam. Ia masih boleh diperbaiki tetapi saya berpuas hati dengan catatan itu.

"Hanya 14 daripada 38 pelumba berjaya menamatkan perlumbaan tujuh pusingan di Putrajaya, Ahad lalu. Tugas saya ialah menilai baki empat pelumba yang akan dipilih ke Sukan Sea untuk dicadangkan kepada PKBM (Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia).

"Konsep latihan saya sejak dulu lagi ialah mencari pelumba yang mampu berkayuh sendirian secara konsisten dari mula hingga tamat perlumbaan. Pelumba begini mampu berjaya tanpa mengira siapa rakan sepasukan mereka," katanya.

Dalam ujian itu, pemenang pertama dan kedua layak secara automatik mewakili negara manakala baki empat pelumba lagi dipilih melalui penilaian Jamaluddin.

Sea Keong muncul pelumba pertama melintasi garisan penamat dan selang empat minit kemudian, Ahmad Fallanie memastikan tiket ke Laos miliknya dengan meninggalkan kelompok kecil dua pelumba, Mohd Zamri Salleh dan Razif Salleh seminit di belakangnya untuk tempat kedua.

4 comments:

Anonymous said...

ah keong!!!!! wohooo..

Isma

Anonymous said...

Tahniah Keong & Falani moga bawa balik emas dari Loas.... selamat berjaya.

DungunCyclingTeam.

East Coast Cycling Team said...

Tahniah untuk Ah Keong dan Falani..!

Harap bawa balik pingat emas dari Loas....selamat berjaya.

shaidin Md saman said...

Yes!
That's a good example for the others.

Ya bro! Sama-sama nyanyi lagu ni....
Dayung kawan, dayung, dayung kawan;
Dayunglah sampai ke puncak jaya...
seantero dunia...

Dnt give up. Good luck!