Friday, May 22, 2009

Silent Coach - I WISH U LUCK to Kaki Kipas Kah Kah Kah

Contoh:


Selamat pagi Bos..
Bos jom kena ayam kampung? Bos, nk beli rim sukan tak?
Bos, si BELIAU buat hal lah bos, keluarkan lah dia dari program kan senang.
Dia banyak duit, biar dia kena buang padan muka. Pandai lah dia cari duit untuk anak isteri dia.
Banyak cakap lah dia bos, bukan nk lepak dengan kita, asyik balik rumah tidur je.
Saya bos, nak kata kan hari2 saya kat sini.

Pengajaran cerita di atas Dengki Dan Irihati Biarlah bertempat

- Kita sanggup melihat seseorang menderita oleh kerana hati yg tidak penah puas dan bersyukur. Apa saja kesilapan kecil perlu di perbesarkan supaya kita kena sembah kepadanya untuk sesuap nasi tanpa belas kasihan. Jika tidak, kamu akan padah bila kontrak anda dipersoalkan.

Tak guna ada mata kalau tak dapat melihat. Tak guna ada hati kalau tak tahu menilai.

Janganlah menjadi begitu masin sehingga orang meludahmu.
Dan janganlah pula berlaku terlampau manis, sehingga mereka menelan dirimu begitu sahaja.

Oleh itu, anda perlu ada kekuatan diri percaya pada rezeki kerana bukan mereka yang memberi. Kuat sekuatnya diri anda. Mungkin mereka berkuasa pada hari ini, tapi percayalah Allah itu Maha Berkuasa dan Maha Kaya.
Dari Fairoz izni - I WISH U LUCK, I WISH U LUCK AND I WISH U LUCK.

"Musuh walaupun satu amat merbahaya tetali sahabat tidak akan membiarkan anda menderita."
- Jasmi Baba April 2009-


Wassalam.

5 comments:

Anonymous said...

Hi,

Buat rilek je.Kerja macam biasa.

Zamani Hussin
Teh Tarik Krew

Anonymous said...

allo bai!
Bai lu bole on jalan terus.
Wa tahu perasaan lu.
Cukuplah 2 thn wa dok bwh dia.
Wa tahu dia mcm mana.
Dlm masa tu wa pon x leh lari.
Wa tak larat dah nak menepis.
Depan baik punya cite belakang cucuk sampai wa pon bole mati.
Wa xda 5 bln mcm2 sampai kat telinga ni.
Dia org lama.
Mcm wa ni sapa mau dgr.
Lebih baik wa belah.
Kat luar pon wa bole cari makan.
Good Luck

Anonymous said...

allo bai...
wa tahu perasaan lu.
lu bole on lu jalan terus.
jgn pandang belakang.
wa 2 thn kje bwh dia xleh lari dah.
terpaksa layan je.
sembang depan baik belakang cucuk wa pon bole mati bai.
5 bln wa xda mcm2 sampai kat telinga ni.
wa habis ni wa belah dr situ.
wa pon ada kerjaya kat luar.
dia org lama.
mcm wa ni sapa nak dgr.

Fairoz Izni Abd Ghani said...

Salam,

- Biasa lah, bila semua org hendak hidup kawan sendiri pun sanggup bunuh.

- Mesti lu tak sangka bukan? Lebih2 lagi officer kita yg telah di perdaya.

- Itu pasal saya, mana ada nk lepak secawan kopi. Biar lah mereka nk kata saya nie sombong atau sebagainya. Yang penting sudah jujur saya untuk hidupkan sukan berbasikal negara.

- Plus mmg sudah lama saya tahu Beliau tikam lu dari belakang. Tapi saya tidak mahu laga2kan tanpa bukti.

- Kita semua sudah kenal lama beliau, Tapi apakan daya. Tunggu di hari kebenaran nnti.

- Macam saya nie, siapa sahaja hendak dengar, saya kena silent sentiasa. Bila senyap mereka kata kita tak buat kerja. Bila buat kerja mereka kata saya banyak cakap.

- Jadi kita sebagai insan kerdil kena bersyukur dan anggap ia sebagai langkah utk berjaya kedepan.

- Depan mmg cakap benar, belakang kita, sendiri mau ingat. Sampai sanggup bunuh kerjaya seseorang.

- Saya bergantung pada rezeki dan ilahi.

- Di sini lah saya hendak luahkan. Bak kata lu:

sembang depan baik belakang cucuk wa pon bole mati bai.
5 bln wa xda mcm2 sampai kat telinga ni.
wa habis ni wa belah dr situ.

- Thanks for comment. G. Luck u too

Anonymous said...

bak kata ayahanda cyberjaya....
ni lah umat akhir zaman.

bak kata ayahanda salak selatan...
salah tu memang salah YA....semua orang buat salah...

bak kata tukar tiub
...orang muda mana suka gerombolan...pasal gerombolan tak cool.

bak kata mamat kerabat di raja
...usah mengelabah


relax and have fun ok.

Zamani Hussin
Teh Tarik Krew