Wednesday, April 8, 2009

Menteri Sukan Yang Baru?

Selamat datang YGbhg Datuk MM

Wassalam.

Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain
(Hadis riwayat Al-Qudhi)

4 comments:

Anonymous said...

Dato Malek Mydin?

Kalo ni benar...hampir 50% orang di MSN itu dah boleh melipat kain satu persatu setiap hari...dan 80% coach juga sudah boleh kembali pada kerja asal tidak perlu MSN nak pinjam2 dah...biar orang berkualiti sahaja ada kat MSN dan KBS.

p.s tapi ayat di atas hanyalah khayalan semata mata. Mereka tetap akan ada disitu. Hanya menunggu masa untuk mereka di mamah usia.

Shaari Khamsani
Kg Tehel

Fairoz Izni Abd Ghani said...

Esok 9hb April 2009 jam 11 pagi. PM akan mengistiharkan.

Seseorang pemimpin Muslim memerlukan bantuan dan pertolongan untuk melaksanakan tugasnya dengan baik, dan penolong yang terbaik baginya ialah Allah. Justeru pemimpin Muslim perlu sentiasa mendekati Allah dengan beribadah kepadanya, dan ibadah yang paling penting ialah solat.

Seorang Muslim yang tidak melaksanakan solat tidak layak menjadi pemimpin. Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Imam Muslim nabi bersabda, “Sebaik-baik pemimpinmu ialah mereka yang kamu kasihi dan mereka mengasihimu dan kamu mendoakan mereka dan mereka mendoakan kamu. Sejahat-jahat pemimpinmu ialah mereka yang kamu benci dan mereka membencimu dan kamu mengutuk mereka dan mereka mengutukmu.’ Sahabat-sahabat pun berkata, ‘Bolehkah kami menentang mereka?’ Jawab Nabi, ‘Tidak,
selama mana mereka tetap menegakkan solat’.”

Hadis ini menunjukkan apabila seseorang pemimpin Muslim memperkecilkan solat, dia perlu turun dari jawatan kepimpinannya.

bicyclecrazy said...

yang baru lagi????
alamak....

Tunang Josiah said...

Moga-moga dapat bantu pasukan kita. Bangga thdp Azizul & Rizal.

Oh yes, trm kasih sebab link aku, walaupun aku lihat, cume aku seorang je yang takde kaitan sgt dengan cycling... *hehehehe*