Monday, October 3, 2011

Setinggi Penghargaan

Sebahagian Pelumba Sukma dan Pelapis Negeri Melaka yang akan berganding memikul cabaran di seluruh kejohanan tempatan Negara Malaysia.

Mewakili pihak Berbasikal Negeri Melaka; ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada 
  1. Loi Wen Chong(LWC) & The Geng
  2. En. Indra Kannady & Isteri
  3. En. Mohd Noor - Tonggak Engineering
  4. Kelab Berbasikal BCNC ( Fairuz BCNC )
  5. Bapa Angkat  tidak rasmi ( Uncle Ujong Pasir )
  6. Sharin Hamzah - Engineering Klang Selangor
  7. Warung Nasi Lemak Ujong Pasir
  8. Rakan-rakan Akrab Berbasikal Melaka & Malaysia(BROTHERS)
  9. Hous of Bike - Mr. Mike
Atas sokongan dan bantuan dalam apa jua bentuk sumbangan yang telah diberikan bagi memastikan sukan Berbasikal terus dipimpin dan dipelihara dengan sempurna. Saya merasa amat terharu atas kehadiran tuan-tuan yang percaya dan yakin atas kendalian saya di peringkat pembangunan di Negeri Melaka.

Ia memberi impak yang besar tidak kira sekecil mana sumbangan itu walaupun berbentuk moral untuk sukan ini terus maju dengan kukuh sehingga ke peringkat Kebangsaan.

Setakat ini, latihan dan pergerakan Berbasikal Negeri Melaka berjalan agak lancar walaupun ada kalanya menghadapi beberapa kesulitan tetapi program ini tetap tempuh sebaik mungkin. Memang benar, sebelum ini ada kedengaran beberapa jurulatih tempatan yang merasa terkilan dengan usaha mereka mengilap bakat pelumba bermula dari KOSONG sehingga ada diantara mereka(pelumba) berjaya ke peringkat kebangsaan.

Pengalaman yang dikongsi bersama beberapa jurulatih tempatan benar dirasai dan jurulatih ini diharapkan mendapat credit(sekurangnya sijil penghargaan Negeri masing-masing) di masa hadapan oleh kerana telah membentuk dan melahirkan seorang lagi pelumba ke peringkat Kebangsaan.

Tidak dapat dibayangkan kepada pihak Persatuan dan Negeri yang tidak mempunyai kewangan yang mencukupi dalam menjalankan aktiviti sukan berbasikal ini yang menelan kos perbelanjaan yang tinggi. Ia penuh dengan sokongan keperluan dalam komitmen harian yang tinggi(bagi mereka yang komited) agar pelumba tidak separuh jalan(impian) atas kos yang di tanggung oleh mereka dan ahli keluarga.

Mereka yang tersenarai di atas adalah sukarelawan dan dermawan untuk melihat para pelumba mendapat sedikit keselesaan dan usaha itu akan di balas dengan kepuasan apabila pelumba menjejakkan kaki diatas podium atau tersenarai sebagai pelumba Kebangsaan suatu hari nanti.

Bagi mereka yang berkemampuan di Negeri tuan-tuan, diharap dapat membantu rakan taulan yang memperjuangkan sukan Berbasikal tanahair walaupun ia kecil tetapi sangat bermakna kepada pihak yang mengendali sukan Berbasikal.
Segala bantuan dan sokongan yang diberikan akan menambah semangat dan terus gigih memajukan sukan ini dipersada tanahair dan antarabangsa serta dilimpahi rahmat dan rezeki dariNya. Semoga ketemu lagi Full Gas!!!

No comments: