Sunday, May 29, 2011

Kasi Pecah Ruyung!


Sukan Malaysia di Kuala Lumpur Jun 2011 hampir menjelang tiba. Segala persiapan beberapa bulan yang lalu bagi pasukan junior Negeri Melaka akan terus mencabar para pelumba yang lebih berpengalaman dan lebih matang untuk mengondol kepinggan pingat emas, perak dan gangsa.

Rata-rata antara mereka berumur 17 tahun ke bawah yang mana tidak mustahil pun antara mereka yang terpilih mewakil Negeri Melaka untuk mengenggam sebutir pingat emas atau jua pingat dalam acara yang dipertandingkan.

Walaupun ada sedikit kekurangan dari segi keperluan, pasukan ini telah diterapkan tumpuan terus bersaing sehabis mungkin untuk tidak menjadikan ianya satu alasan KEKALAHAN.

Banyak yang telah mereka pelajari atas pengalaman yang telah saya lalui terlebih dahulu sebagai jalan kepada mereka untuk terus mencipta kejayaan tanpa usaha semaksima dalam diri sendiri dan terus yakin seperti JAGUH yang tidak mengenal erti MENGAKU KALAH SEBELUM BERTANDING.

Motivasi ini harus dipupuk dan akan mematangkan mereka dengan gagah walaupun bertubuh kecil, serba kekurangan dan sebagainya. Kejayaan akan datang dengan sendirinya tanpa di duga dan terdapat KEPUASAN yang tidak terhingga dengan rasa nikmat yang diizinkan oleh-Nya.

Sebagai antara orang yang terdekat kepada mereka serta rakan seperjuangan mendoakan kejayaan mereka berdiri megah di atas podium sebagai Wira Negeri Melaka serta di lihat menjadi pelumba Kebangsaan kelak dengan prestasi unggul di atas trek Velodrom Cheras Kuala Lumpur 3hb - 7hb Jun 2011. 

Melaka Maju!
Melaka Boleh!
Melaka Full Gas!

No comments: